ul. Olszynki Grochowskiej 2E, 04-281 Warszawa

Zapraszamy pon.-pt. w godzinach 700-1600

W zakresie zarządzania firmą działy i stanowiska, które nie stanowią podstawowej działalności przedsiębiorstwa, nie powinny angażować środków i czasu osób zarządzających.

Co to jest?

OUTSOURCING (z ang. outside-resource-using) w dosłownym tłumaczeniu oznacza korzystanie z zasobów zewnętrznych. Polega on na przekazywaniu realizacji zadań, funkcji i procesów firmie zewnętrznej, specjalizującej się w danej dziedzinie.

Termin "outsourcing” wiąże się z podstawowym problemem, robić samemu czy kupować (make or buy). Już w 1923 roku Henry Ford, który w 1999 roku został wybrany na managera ostatniego stulecia wypowiedział słowa:

"Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my".

Korzyści

Szybki rozwój outsourcingu dał początek BPO (Business Process Outsourcing). Menadżerowie przedsiębiorstw zdali sobie sprawę, że osiągną większe korzyści dla firmy poprzez nastawienie się na wyspecjalizowanych dostawców. Nie tylko wielonarodowe korporacje znalazły w outsourcingu użyteczne narzędzie. Także małe i średnie firmy przekonały się, że outsourcing jest godnym zaufania narzędziem zarządzania przedsiębiorstwem.

Outsourcing ma bardziej złożone oblicze niż uznawany dotychczas jako narzędzie do "cięcia kosztów" i staje się sposobem na:

  • koncentrację na działalności podstawowej
  • niezawodność i bezpieczeństwo
  • uzyskanie dostępu do brakujących kompetencji
  • poprawę wyników biznesowych przez zwiększenie efektywności
  • zwiększenie szybkości reagowania na trendy rynkowe
  • uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

Popularność outsourcingu wzrasta, gdyż okazało się, że inne techniki cięcia kosztów nie przynoszą oczekiwanych efektów. Zastosowanie outsourcingu to przesunięcie obszarów działania firmy nie stanowiących funkcji głównej do zewnętrznego dostawcy usług. Uznawane jest za prawie bezbolesny sposób pozbycia się wewnętrznych problemów organizacyjnych i strukturalnych. Outsourcing staje się tym bardziej atrakcyjny, że uwalnia kadrę zarządzającą od zajmowania się tymi częściami działalności, które nie należą do działalności podstawowej, i pozwala skoncentrować się na tych obszarach, gdzie firma ma największe kompetencje własne.

Kiedy stosować?

Najistotniejsze czynniki, skłaniające firmy do korzystania z usług outsourcingu księgowego:

  • konieczność obniżania kosztów
  • oszczędność czasu
  • ograniczenie ryzyka
  • możliwość skorzystania z nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań.

Innymi słowy - outsourcing to ekonomia, efektywność i nowoczesność. Jego atutem jest partnerstwo, oparte na zasadzie specjalizacji i profesjonalizmu. W dobie outsourcingu każdy robi to, co potrafi najlepiej. Korzyści natomiast - odnoszą wszyscy.

W ramach naszych podstawowych usług gwarantujemy Państwu:

  • Odbiór dokumentacji księgowej z siedziby firmy
  • Dodatkowo zapewniamy współpracę z prawnikami i audytorami.

Gwarantujemy Państwu poufność i bezpieczeństwo informacji będących w naszym posiadaniu. Dane są przechowywane i przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa spełniających wymagania polskiego prawa.

Zacznij oszczędzać czas i pieniądze

Skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Skontaktuj się
 
Kancelaria Księgowa Justyna Jankowska © 2019 by MEG